Ketónová diéta: Dostaňte svoje telo do stavu ketózy a chudnite!

Vyskúšali ste už rôzne diéty a žiadna účinne nezabrala? Vyskúšajte svoje telo dostať do ketózy a pozorujte, ako sa bude samé zbavovať nadbytočných kilogramov. Od vás sa vyžaduje najmä dôsledná sebakontrola a takmer úplné vylúčenie sacharidov zo svojho jedálnička. Ako funguje ketónová diéta?

Nenechajte sa trápiť roztočmi: Vytiahnite na nich centrálny vysávač!

Na Slovensku trpí alergiami približne 40% populácie. Ide o novodobé civilizačné ochorenia, ktoré sa prejavujú individuálne a predstavujú neprirodzené reakcie na rôzne podnety. Najčastejšie ide o intoleranciu na určité potraviny alebo zložky potravy, slnko, peľ, zvieraciu srsť alebo roztoče.

Nápoj náš každodenný: Káva by nemala chýbať ani na vašom stole

Patríte k tým, ktorí šálku hnedého pariaceho sa nápoja nikdy neodmietnu a vychutnávate si z neho každý jeden dúšok? Tak určite súhlasíte s tým, že nie je káva ako káva. Kvalitný nápoj totiž chutí akosi lepšie. Viete ale, čo všetko sa skrýva za jeho prípravou a aký význam má pre náš organizmus?

Šedý zákal trápi davy ľudí: Zbavíte sa ho len operáciou

Rozmazané či zahmlené videnie nemusí byť spôsobené len únavou či smietkou v oku. Oveľa častejšie sa za ním skrýva nepríjemný šedý zákal, na ktorý nezaberajú ani kvapky, ani očné cvičenia a stále patrí medzi najčastejšie príčiny oslepnutia. Šedý zákal je ochorením predovšetkým starších ľudí. Miernym stupňom aspoň na jednom oku trpí viac ako polovica ľudí starších ako 60 rokov. Šedý zákal minimálne na jednom oku má už väčšina ľudí nad 75 rokov.

Zeleninové placky 3x inak. Zamlsajte si.

Kto by nemal rád vysmážané zemiakové placky? Skúsme sa ale zamyslieť nad ich prípravou. Odhliadnuc od toho, že sú zemiaky plné škrobu, s pridaním múky a vykúpaním v oleji sa po vysmažení stávajú kalorickou bombou. Existuje alternatíva k tradičným plackám, a to sú placky zo zeleniny. Vyskúšali ste niekedy placky z cvikly, batátov či cukety? Sú nie len zdravé, ale aj nízkotučné a plné výživných látok, ktoré nášmu organizmu prospievajú.

Turecká potravina, ktorá sa u nás teší veľkej obľube. Všetko o bulgure v tomto článku.

Už ste ochutnali bulgur? Nie? Chyba! Je to veľmi chutná a výživná potravina, ktorá sa môže pripraviť na milión chutných spôsobov. Bulgur je typickou potravinou najmä pre oblasti Turecka, okolie stredozemného mora, ale aj pre niektoré africké krajiny. Vďaka dnešnej dobe, keď do našich obchodov prichádzajú aj nové exotické potraviny sa bulgur dostal aj na naše stoly.

Vyznáte sa v plesňových syroch? Táto lahôdka veru nevonia každému

Plesňové syry zaraďujeme medzi zrejúce syry, ktoré na to, aby získali svoju lahodnú a výraznú chuť potrebujú čas. Je to čas zretia. Vyrábajú sa z kravského, kozieho aj ovčieho mlieka do ktorého sa okrem kyslomliečnych kultúr pridávajú aj šľachtené plesňové kultúry. Poznáme 3 základné druhy plesňových syrov: syry s modrou, zelenou, bielou plesňou, syry dvojplesňové.

Aby nás jedlo neotrávilo, musíme dodržiavať princípy delenej stravy

Kto sa zaujíma o výživu určite narazil aj na alternatívne stravovanie delenej stravy. Prvým novodobým priekopníkom tohto stravovania bol Dr. Wiliam Howard Hay. Trpel telesnou nadváhou a rôznymi ochoreniami. Práve tieto ťažkosti ho priviedli k poznaniu, že nie je vhodné kombinovať potraviny, ktoré sa vzájomne neznášajú a nikdy nekonzumovať spolu koncentrované škroby a bielkoviny.

Boli ste už tento rok u očného lekára? Podceňovanie prevencie sa vám nemusí vyplatiť

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie je až v 75% všetkých prípadov slepoty u dospelých ľudí možné zabrániť fatálnym dôsledkom vďaka prevencii a správnej liečbe. Očné ochorenia spočiatku nebolia, no môžu vyústiť k nepríjemným problémom ovplyvňujúcim všetky bežné činnosti. Aby ste sa im vyhli, je nutné dbať na prevenciu.

Tvaroh – dokonalý zdroj výživy a vitality. Milujú ho aj športovci.

Máte radi tvarohové koláče? Ako najlepšie tvaroh konzumovať? Najvhodnejšie je tvaroh konzumovať čerstvý. Môžeme si ho dochutiť napríklad s bylinkami, alebo s medom a škoricou. Vtedy si môžeme byť istý, že konzumujeme nielen zdravú, ale aj nutrične bohatú potravinu. Určite by sme nemali konzumovať tvaroh v kombinácii s bielym cukrom, alebo rôznymi nezdravými tukmi.

Stravovanie podľa krvných skupín

Naturopatický lekár Dr. D´Adam sa dlhé roky venoval výskumu teórie stravovania. Prišiel na to, že existuje súvislosť medzi krvnou skupinou a tým čo by mal človek v živote konzumovať. Pre každú krvnú skupinu vypracoval špecifický diétny profil.

Slovenská bryndza – zdravie ukryté v ovčom syre

Bryndzu určite pozná každý Slovák. Na naše potešenie sa dostáva aj do povedomia v zahraničí. Dalo by sa povedať, že bryndza je súčasťou nášho národného dedičstva a právom nesie názov biele zlato. Bryndza je mäkký, miesený a mierne solený ovčí syr, ktorý sa vyrába z ovčieho hrudkového syra. Začiatok jej výroby sa datuje od roku 1787. Časom prešla určitým vývojom, no jej základ ostal. Kvalitné ovčie mlieko.

Nekupujte chlieb, upečte si ho doma

Pekárne a obchody majú v súčasnosti bohatý sortiment pekárenských výrobkov. Na pultoch môžeme nájsť chlieb, alebo pečivo celozrnné, tmavé, grahamové, ražné alebo špaldové, ktoré patrí medzi najobľúbenejšie. Ale ruku na srdce, prečítali ste si niekedy aj zloženie týchto výrobkov? Nie každé pečivo alebo chlieb čo sa tvári, že je celozrnný, alebo tmavý musí byť upečený z tmavej alebo celozrnnej múky. Tmavé pečivo alebo chlieb sa zvykne prifarbovať jačmenným sladom alebo karamelom, preto majú tieto výrobky mierne sladkastú chuť. Ako sa teda dopracovať naozaj ku kvalitnému chlebu, alebo pečivu? Jednoducho, upečte si ho.

Vajce – bielko, žĺtok a ich význam pre zdravie

Pred pár rokmi sme sa v každej čakárni u lekára mohli stretnúť s plagátom z ktorého kričal slogan „Jedno vajce denne“. Neskoršie vajcia upadli do nemilosti a ich konzumácia sa odporúčala iba striedmo. Príčinou obmedzenej konzumácie vajec bol cholesterol, ktorý sa nachádza v žĺtku a môže zapríčiňovať zvyšovanie cholesterolu v krvi. Je to však naozaj tak, že nám vajcia v strave môžu zvyšovať cholesterol?

Koláče bez múky

Kto z nás by nemal rád sladké. Málo kto však dokáže odolať chutnému naservírovanému zákusku. Často ale neriešime kvalitu surovín z čoho sú koláče upečené a môžeme svojmu telu viac uškodiť ako dopriať. Dnes už existujú alternatívne druhy koláčov pri ktorých nie je nutné používať klasickú múku a margarínové náplne. Tieto dve spomínané suroviny neprospejú nielen nášmu zdraviu, ale ani našej postave.