Návyky proti chrípke

28.01.2015 / Kategória: imunita, chrípka, nádcha

Jedinými miestami vstupu vírusu do organizmu sú nosové dierky a ústa. Pri takejto globálnej epidémii je takmer nemožné vyhnúť sa styku či už s vírusom H1N1 alebo vírusom sezónnej chrípky napriek všetkej obozretnosti. Kontakt s vírusom nie je takým problémom, akým je jeho ďalšie rozmnožovanie sa a šírenie po tele.

Deti patria k najohrozenejšej skupine. Prečo?

Lebo sa dennodenne pohybujú v kolektíve, čo uľahčuje prenos akejkoľvek kvapôčkovej infekcie. Lebo radi a veľa a stále niečo obchytávajú a berú do rúk. Lebo si málo umývajú dobrovoľne (sami od seba) ruky. Lebo si často pchajú tie neumyté prsty do úst. Lebo nemajú dostatočne vyzretý imunitný systém.

Pokiaľ ste ešte zdraví a neprejavujú sa u vás, či vašich detí príznaky chrípky, môžte jednoduchými návykmi významne pomôcť telu zabrániť ochoreniu.

Návyky proti chrípke

  1. Často si umývajte ruky.
  2. Ruky preč z tváre (učte aj svoje deti, aby sa nedotýkali žiadnej časti svojej tváre – pokiaľ nechcete jesť, umývať sa atď.).
  3. Kloktajte 2x denne teplú slanú vodu (vírusu trvá istý čas, kým sa začne rozmnožovať, šíriť a spôsobovať prvé príznaky ochorenia) – jednoduché kloktanie zabraňuje šíreniu vírusu. Nepodceňujte tento jednoduchý, lacný a silný preventívny spôsob. Jediný problém je v možnej (ne)spolupráci detí, lebo je to „hnusné“. Skúste však zapojiť svoju invenciu a skúste svoje dieťa namotivovať. Oplatí sa…
  4. Čistite si nosné dierky teplou slanou vodou aspoň 1 krát za deň.Nie každý dokáže tieto jedinečné jogové praktiky – čistiť si nosné dutiny, ale poriadne sa ráno vysmrkať, naliať si do rúk trochu teplej slanej vody a jemne vdýchnuť, je taktiež účinné. Dosiahnuť spoluprácu s dieťaťom je v tomto bode snáď ešte náročnejšie, preto vhodnou alternatívou pre deti sú rôzne spreje do nosa s morskou, či inou izotonickou vodou (Vincentka má tú výhodu, že po vyprázdnení fľaštičky si ju môžte naplniť „svojou“ slanou vodou – tú však odporúčame pripravovať denne čerstvú.)
  5. Jedzte veľa ovocia a zeleniny – aspoň „5 hrstí za deň“ – to je cca 5 kusov. To naozaj nieje veľa. Dnes je už ponuka skutočne parádna, takže sa nemôžme vyhovárať ani na nedostatok v obchode či prílišnú drahotu (Lidl je, myslím, toho príkladom).
  6. Pite a ponúkajte svojim deťom toľko teplých nápojov, koľko len môžte (preferenčne bez cukru), pretože pitie teplých nápojov má obdobný účinok ako kloktanie, ale v opačnom smere. Vymývajú patogény z krku do žalúdka, kde nemôžu prežiť, ani nijak inak škodiť.

Ponúkaných 6 návykov si čím skôr osvojte a buďte zdraví !!!

Páčil sa vám článok? Kliknite na

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *