Ovsené vločky na raňajky – 5x inak

28.05.2015 / Kategória: Zdravá výživa

Ovsená kaša predstavuje ideálne raňajky. Najmä ráno v zhone je výborná pre svoju rýchlu a jednoduchú prípravu a látky, ktoré obsahuje, vlákninu, fosfor, železo, vápnik, vitamíny E a vitamíny skupiny B.

Viete o tom, že istá štúdia dokázala, že deti, ktoré mali na raňajky ovsenú kašu si zlepšili pamäťové schopnosti o 5 až 12 percent? Vedci tvrdia, že vláknina a bielkoviny obsiahnuté v ovsenej kaši a celozrnných obilninách spomaľujú trávenie a tým zabezpečujú plynulejšie uvoľňovanie glukózy – krvného cukru do krvného obehu. Mozog využíva glukózu ako zdroj energie, a tým mu jej stály prísun pomáha udržať si dobrú pamäť.

Okrem toho ovsené vločky znižujú pocit hladu, čistia cievy, zabraňujú infarktom a znižujú hladinu cholesterolu v krvi. Sú výborné aj pre diabetikov a ľudí s potravinovou intoleranciou na pšenicu.

A čo to vlastne sú tie ovsené vločky? Ovsené vločky sú naparené zrná ovsa, roztlačené na placky veľkými valcami a usušené. Na výber v obchodoch máte klasické ovsené vločky, alebo jemné vločky, ktoré sa vyrábajú tak, že sa pred roztlačením ešte rozdrobia na menšie kúsky.

Je niekoľko spôsobov ako naložiť s ovsenými vločkami, kto má kašičky rád, ten si zvykne vločky variť vo vode a mlieku, no my si povieme o receptoch s vločkami, ktoré len zalievame vriacou vodou.

Základný postup:

Pre 1 osobu potrebujeme 4 polievkové lyžice ovsených vločiek. OV dáme do misky a zalejeme vriacou vodou. Počkáme pár minút pokým vločky napučia a medzitým si pripravíme ostatné suroviny, ktoré chceme do vločiek dať. Ako základ, aby nám vločky chutili do nich môžeme pridať 1 čajovú lyžicu medu, alebo javorového sirupu. A ďalej vločky pripravíme v týchto 5 obmenách.

Pondelok: Sladká kaša
Do ovsenej kaše pridáte umyté a nakrájané jablko, škoricu a hrozienka. Táto klasika chutí najmä v zime, keď vás škorica príjemne povzbudí a naladí aj v sychravý deň.

Utorok: Exotická kaša
Do vločiek pridajte kokosové chipsy – hobliny, za špičku kokosového oleja a kúsky mandarínky, kiwi, alebo ananásu. Takáto kaša chutí vynikajúco a dodá vám energiu.

Streda: Kakaová kaša
Do vločiek pridáte pol lyžice kakaového prášku, poriadne vymiešajte, aby sa prášok dôkladne rozpustil. K tejto kaši môžete pridať aj banán. Inak banán do vločiek pridávame často, keďže obsahuje veľa draslíka, dodáva energiu a dobrú náladu.

Štvrtok: Super-kaša
Do vločiek pridajte vaše obľúbené superpotraviny. Medzi tie naše obľúbené patria chia semienka, goji – kustovnica čínska, z čerstvého ovocia pridajte granátové jablko, jahody, alebo čučoriedky.

Piatok: Orechová kaša
Do kaše pridajte nastrúhané jablko a k nemu orechy, vlašské, mandle, alebo lieskové orechy. K orechom sa hodia aj datle, ktoré sú vynikajúcim zdrojom draslíka, dodávajú nervom a mozgu energiu a sviežosť.

Náš tip pre zaneprázdnených: Ochutené ovsené vločky si môžete pripraviť aj vopred. Vločky zmiešajte so sušeným ovocím, kokosovými chipsami a hrozienkami a takto pripravené ich uložte do tmavej vzduchotesnej sklenenej nádoby. Pred servírovaním do nich stačí pridať vodu, teplé mlieko, alebo jogurt.

Ivana ŠkultétyAutorkou článku je Ivana Škultéty. Ivka pre portál Nazdravie.sk píše články o alternatívnej medicíne, prírodnej kozmetike a zdravej výžive. Verí, že cesta k zdraviu vedie cez konzumáciu zdravého jedla, pozitívne myslenie a dostatok pohybu.
Páčil sa vám článok? Kliknite na

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *