Bežne konzumované jedlá škodlivejšie ako fastfood?

02.01.2015 / Kategória: Zdravá výživa

Neviem ako je to u vás, no na mojom facebooku sa so železnou pravidelnosťou počas týždňa objavujú odkazy aj na články z oblasti zdravej výživy. Vždy sa nájde niekto z mojich známych, kto dá zdieľať nejakú správu o tom, čo je zdravé a čo nie, ktorej potravine by som sa mal vyvarovať a naopak, čo by som si mal dopriať častejšie. Čo je spoločným menovateľom väčšiny týchto správ je fakt, že v prevažnej miere informujú o nežiadúcich účinkoch jedál zaradených v kategórii fastfood.

Každý sa predbieha so senzáciami. Raz je to článok o tom tom ako je možné vyčistiť WC za pomoci Coca Coly, raz článok o tom, že hamburger s hranolkami z McDonaldu sa nepokazí ani po 137 dňoch a bude stále rovnako „dobre“ vyzerať.

Len zriedkakedy sa medzi nimi objaví článok o zdravotných účinkoch potravín, ktoré človek pravidelne konzumuje každý deň – ako napr. chlieb či rožky, mlieko, syry a pod. Čo je podľa mňa chyba, pretože práve tieto potraviny majú na naše zdravie oveľa väčší vplyv ako spomínaný fastfood. Pýtate sa prečo? No je to preto, že ich väčšina ľudí konzumuje každý deň a fastfood si obvykle doprajú len niekoľkokrát do mesiaca.

2 krajce celozrnného chleba = 2 polievkové lyžice cukru

Neviem, či ste o tom počuli, no zjedenie dvoch krajcov celozrnného chleba zvýši hladinu cukru v krvi viac, než keby ste zjedli dve polievkové lyžice cukru. Ak jedávate dva krajce každý deň, tak za mesiac svojmu telu takto doprajete 60 polievkových lyžíc cukru – za rok to je vyše 720 lyžíc.

Zrada sa ukrýva práve v spomínanej pravidelnosti. Pre vaše telo nie je vôbec problém sa vysporiadať napr. s pohárom coly – ak si ju dáte povedzme raz či dvakrát mesačne (inak tá obsahuje tiež dosť veľa cukru). Skôr svoje telo zaťažíte, keď ho budete denne počas celého roka pravidelne kŕmiť už spomínaným pečivom.

Ak sa chcete začať zdravo stravovať, pri úprave svojho jedálnička by ste sa mali v prvom rade viac zamerať na tie potraviny, ktoré konzumujete každý deň. V prípade tých ostatných, hoc menej zdravých, ktoré mávate skôr výnimočne, môžete kľudne prižmúriť obe oči a dopriať si ich.

Páčil sa vám článok? Kliknite na

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *