Rukola – liečivá bomba na tanieri

08.04.2013 / Kategória: Zelenina

Má charakteristickú štipľavú chuť a rastie v ružici vykrajovaných listov podobných púpavovým listom.
Podľa ostrosti a množstva vykrojení sa rozlišuje až 27 druhov tejto šalátovej rastlinky.

Pôvod

Rukola pochádza z Európy (z Grécka, Francúzska a Talianska) a západnej Ázie.

Iné názvy

eruca sativa (lat), arugula (en), salad rocket (en), roquette (en), rugula (en), colewort (en), rucola (en,de), rauke (de)

Nutričné hodnoty

100g rukoly obsahuje: 3.65g sacharidov, 2.58g bielkovín a 1.6g vlákniny.

Minerály:
Draslík – 369mg
Fosfor – 52mg
Horčík – 47mg
Mangán – 0.321mg
Meď – 0.08µg
Selén – 0.3µg
Sodík – 27mg
Vápnik – 160mg
Zinok – 0.47mg
Železo – 1.46mg
Vitamíny:
Vitamín A – 0.7mg
Vitamín B1 – 0.044mg
Vitamín B2 – 0.086mg
Vitamín B3 – 0.305mg
Vitamín B5 – 0.437mg
Vitamín B6 – 0.073mg
Vitamín B9 – 97mg
Vitamín C – 15mg
Vitamín E – 0.4mg
Vitamín K – 109µg

Ďalšie účinné látky

Rukola obsahuje aj veľké množstvo beta-karoténu.

Význam pre zdravie

Prečisťuje a podporuje chuť k jedlu. Má pozitívny vplyv na čistotu krvi a pečene. Odvar z koreňa pomáha pri zažívacích problémoch, listy rukoly sú zase cennými bojovníkmi proti únave a oslabenej imunite.

Zaujímavosť

Vlastnosti, ktoré má reďkovka, platia narovnako i pre rukolu, sú si teda vo väčšine pozitív blízke.

Recept

RukolaŠalát s rukolou a cherry paradajkami

Suroviny:
– 1 zväzok rukoly
– 1 ks mozzarelly
– 100 g paradajky cherry
– 100 g olivy
– 50 g paradajky sušené
– krutóny
– bazalka
– olej olivový

Postup receptu:
Mozzarellu nakrájame na menšie kocky, ak sme použili mini mozzarelly, tie rozkrájame na polovice. Cherry paradajky a olivy poprekrajujeme na polovice. Sušené paradajky nakrájame na tenšie pásiky. Všetko spolu zmiešame s umytou rukolou a krutónmi. Polejeme olivovým olejom a trochu dochutíme bazalkou, prípadne môžeme trošku posoliť. Dobre premiešame.

Ak sa vám článok páčil, kliknite na

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

MENU