Ryby

Ryby ako zdroj omega-3 kyselín

Ryby morské i sladkovodné sú považované za zdravú potravinu. Aj keď v prímorských krajinách sú súčasťou takmer každého jedálneho lístku, u nás si cestu hľadajú ešte stále ťažko. Pritom ryby sú bohatým zdrojom nutrične významných bielkovín, lipidov, vitamínov a minerálnych látok, stopových prvkov, ale predovšetkým sú zdrojom zdravých tukov v podobe omega-3 nenasýtených mastných kyselín.

Obezita

Za obézneho sa považuje človek s indexom telesnej hmotnosti (BMI) na úrovni 30 a viac. Netreba nikoho presviedčať o tom, že obezita môže viesť ku srdcovo-cievnym ochoreniam, vysokému krvnému tlaku či k vzniku nádorových ochorení.

Výživa pre mozog

Mozog je ako sval, ak s ním nebudete cvičiť, zakrpatie. Preto, ak si chcete zlepšiť pamäť a podporiť funkcie mozgu, ktorý riadi celú nervovú sústavu, treba mu dať dostatok podnetov na spracovanie. To znamená mentálny tréning v podobe rôznych logických a pamäťových hier.

Aké potraviny pomáhajú pri sennej nádche?

Senná nádcha sa prejavuje hlavne v čase keď začínajú kvitnúť stromy a trávy. Keď sa vám alergény ako peľ, roztoče alebo plesne dostanú do nosa, imunitné bunky človeka trpiaceho týmto ochorením, uvoľnia histamín. Ten vyvolá v tele zápal, opuchnutie dutín a dýchacích ciest.

Rakovina prsníka a odporúčané potraviny

Aj keď je ženská populácia náchylnejšia skôr na srdcovo-cievne ochorenia, rakovina prsníka pre ne stále predstavuje dosť veľké riziko. Je to v poradí 2. najčastejšie diagnostikovateľný druh rakoviny u žien. Riziko ochorenia je do istej miery dané vekom, anamnézou v rodine..