Ovsené vločky na raňajky – 5x inak

Ovsená kaša predstavuje ideálne raňajky. Najmä ráno v zhone je výborná pre svoju rýchlu a jednoduchú prípravu a látky, ktoré obsahuje, vlákninu, fosfor, železo, vápnik, vitamíny E a vitamíny skupiny B.

Viete o tom, že istá štúdia dokázala, že deti, ktoré mali na raňajky ovsenú kašu si zlepšili pamäťové schopnosti o 5 až 12 percent? Vedci tvrdia, že vláknina a bielkoviny obsiahnuté v ovsenej kaši a celozrnných obilninách spomaľujú trávenie a tým zabezpečujú plynulejšie uvoľňovanie glukózy – krvného cukru do krvného obehu. Mozog využíva glukózu ako zdroj energie, a tým mu jej stály prísun pomáha udržať si dobrú pamäť.

Okrem toho ovsené vločky znižujú pocit hladu, čistia cievy, zabraňujú infarktom a znižujú hladinu cholesterolu v krvi. Sú výborné aj pre diabetikov a ľudí s potravinovou intoleranciou na pšenicu.

A čo to vlastne sú tie ovsené vločky? Ovsené vločky sú naparené zrná ovsa, roztlačené na placky veľkými valcami a usušené. Na výber v obchodoch máte klasické ovsené vločky, alebo jemné vločky, ktoré sa vyrábajú tak, že sa pred roztlačením ešte rozdrobia na menšie kúsky.

Je niekoľko spôsobov ako naložiť s ovsenými vločkami, kto má kašičky rád, ten si zvykne vločky variť vo vode a mlieku, no my si povieme o receptoch s vločkami, ktoré len zalievame vriacou vodou.

Základný postup:

Pre 1 osobu potrebujeme 4 polievkové lyžice ovsených vločiek. OV dáme do misky a zalejeme vriacou vodou. Počkáme pár minút pokým vločky napučia a medzitým si pripravíme ostatné suroviny, ktoré chceme do vločiek dať. Ako základ, aby nám vločky chutili do nich môžeme pridať 1 čajovú lyžicu medu, alebo javorového sirupu. A ďalej vločky pripravíme v týchto 5 obmenách.

Pondelok: Sladká kaša
Do ovsenej kaše pridáte umyté a nakrájané jablko, škoricu a hrozienka. Táto klasika chutí najmä v zime, keď vás škorica príjemne povzbudí a naladí aj v sychravý deň.

Utorok: Exotická kaša
Do vločiek pridajte kokosové chipsy – hobliny, za špičku kokosového oleja a kúsky mandarínky, kiwi, alebo ananásu. Takáto kaša chutí vynikajúco a dodá vám energiu.

Streda: Kakaová kaša
Do vločiek pridáte pol lyžice kakaového prášku, poriadne vymiešajte, aby sa prášok dôkladne rozpustil. K tejto kaši môžete pridať aj banán. Inak banán do vločiek pridávame často, keďže obsahuje veľa draslíka, dodáva energiu a dobrú náladu.

Štvrtok: Super-kaša
Do vločiek pridajte vaše obľúbené superpotraviny. Medzi tie naše obľúbené patria chia semienka, goji – kustovnica čínska, z čerstvého ovocia pridajte granátové jablko, jahody, alebo čučoriedky.

Piatok: Orechová kaša
Do kaše pridajte nastrúhané jablko a k nemu orechy, vlašské, mandle, alebo lieskové orechy. K orechom sa hodia aj datle, ktoré sú vynikajúcim zdrojom draslíka, dodávajú nervom a mozgu energiu a sviežosť.

Náš tip pre zaneprázdnených: Ochutené ovsené vločky si môžete pripraviť aj vopred. Vločky zmiešajte so sušeným ovocím, kokosovými chipsami a hrozienkami a takto pripravené ich uložte do tmavej vzduchotesnej sklenenej nádoby. Pred servírovaním do nich stačí pridať vodu, teplé mlieko, alebo jogurt.

Ak sa vám článok páčil, kliknite na