Ako nepribrať na Vianoce

27.11.2015 / Kategória: Chudnutie

Vianoce. Najkrajšie sviatky v roku. Bohužiaľ sú to aj sviatky najkritickejšie pre našu postavu. Vianoce sú často práve obdobím prejedania, keď konzumujeme viac ako v iné dni jedlá bohaté na tuky a cukry. Pokiaľ si počas Vianoc nedáme pozor čo konzumujeme, môže sa nám veľmi ľahko stať, že po Novom roku nezapneme nohavice, alebo inú časť odevu. Čo teda treba robiť, aby nám Vianoce neohrozili našu líniu?

Zaveďte si pravidlá

Pravidlo 1. – neprejedajte sa

Viem, Vianoce sú len raz do roka. Nezabúdajte však, že obľúbené jedlá si môžete uvariť aj počas roka. Preto nie je potrebné prejedať sa a zbytočne zvyšovať veľkosť porcií. Žalúdok máme len jeden a ten nerozlišuje či jeme na Vianoce, alebo v bežný deň. Jeho veľkosť je nemenná. Rozumným jedením si ušetríte veľa nepríjemnosti. Napríklad zlé trávenie, žlčníkové záchvaty a iné komplikácie spojené s prejedaním.

Pravidlo 2. – jedzte 5x denne

Aj cez Vianoce dodržujte pravidelnosť j stravovaní. Nevynechávajte desiatu ani olovrant, vo forme malých jedál medzi hlavnými jedlami. Zabránite tak nárazovému jedeniu. Pokiaľ si počas voľných dní radi poleňošíte v posteli nezabudnite sa po zobudení najesť. Ak sa zobudíte v čase desiatej doprajte si jedlo vhodné na desiatu. Napríklad ovocie s orechmi, prípadne jogurt s medom a škoricou.

Pravidlo 3. – naplánujte si sviatočné menu

Urobte si plán. Naplánujte si na všetky dni sviatkov menu. Dávajte prednosť jedlám, ktoré nie sú smažené, alebo fritované. Nechajte sa inšpirovať novými receptami a pripravte pre rodinu niečo výnimočné. Rezne už predsa vyšli z módy.

Pravidlo 4. – aj počas Vianoc jedzte čerstvú zeleninu

Ku každému jedlu si doprajte čerstvú zeleninu, zasýti vás a nebudete mať potrebu konzumovať tučné jedlá. Prílohy zmenšite o polovicu.

Pravidlo 5. – neprejedajte sa koláčmi

Upečte si zdravšie verzie vianočného pečiva. Ak koláčom neodoláte kombinujte ich z ovocím. Zjete ich menej. Pokiaľ si Vianoce neviete bez koláčov predstaviť jedzte ich len raz do dňa maximálne jeden až dva kusy. Zaraďte si ich do stravy v rámci desiatej, alebo olovrantu. Predídete tak neustálemu vyjedaniu koláčov z dózy.

Pravidlo 6. – vianočné heslo

Vytvorte si svoje vianočné heslo. Pomôže vám v prípadoch keď vás prepadne chuť na sladké, alebo slané pochutiny. Poprípade pocítite potrebu naložiť si väčšiu porciu jedla ako je bežné.

Povedzte si: „tento rok na Vianoce nepriberiem“!

Tradičné vianočné jedlá v light verzii

Kapustnica

Na jej uvarenie si vyberte chudšie druhy mäsa. Kapustnicu nezaprážajte ani nezahusťujte múkou. Tučnú smotanu vymeňte za jogurt, alebo smotanu na varenie.

Vianočný rezeňVysmážaný kapor

Ryba je diétne jedlo. Bohužiaľ kuchynskou úpravou z nej vieme urobiť kalorickú bombu. Preto kapra skúste upiecť v rúre napríklad na cesnaku alebo s bylinkami. Urobte zmenu. Vymeňte kapra za lososa, pstruha, alebo zubáča. Ryby si môžete pripraviť na masle, upiecť v rúre alebo uvariť v pare. V kombinácii s varenými, alebo pečenými zemiakmi budete mať chutnú a líniu neohrozujúcu večeru. Fantázii sa medze nekladú.

Majonézový šalát

Aj majonézový šalát môžeme urobiť v ľahšej verzii. Stačí ak dáte do šalátu menej zemiakov a viac koreňovej zeleniny. Namiesto majonézy použijete biely jogurt.

Vianočné nákupy

Dajte si záležať na tom aké potraviny nakupujete. Dbajte skôr o kvalitu ako o kvantitu potravín. Čítajte zloženie potravín.

Tučné smotany vymeňte za tie z nižším obsahom tuku, alebo jogurt. Slané údené rolky radšej vymeňte za kvalitnú šunku. Bielu múku nahraďte špaldovou, alebo celozrnnou múkou. Biely cukor nahraďte trstinovým cukrom, cukrom z  kokosových kvetov, alebo medom. Nekupujte zbytočne veľa sladkostí, radšej sa zamerajte na kúpu orechov a semienok, ktoré nie len dobre chutia, ale dodajú vášmu organizmu zdraviu prospešné látky.

Ani počas Vianoc nezabúdajte na pohyb

Práve počas Vianoc by ste nemali zabúdať na pohyb. Prechádzka na čerstvom vzduchu dokáže zázraky. Sviatočný obed vám vytrávi, prekrví sa vám organizmus a zdvihne vám náladu.

Ešte stále si myslíte, že Vianoce musia byť pohromou pre vašu postavu?

Autor článku: Júlia Rašlová

Ak sa vám článok páčil, kliknite na

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

MENU